Saeco kaffe forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Malet kaffe

4 posters

Gå ner

Malet kaffe Empty Malet kaffe

Inlägg  Carpodacus lör okt 25, 2008 5:15 pm

Det här är kanske som att svära i kyrkan Wink Det handlar om malet kaffe. Av misstag köpte jag och öppnade en påse malet kaffe. Jag har en Saeco Talea Giro, går det att använda malet kaffe i den? I så fall, var fyller jag på det? Ska behållaren för kaffebönor vara tom då? Jag kan inte hitta nånting i manualen om detta. Fö tycker jag att manualen på svenska är kass, den engelska versionen har oftast räddat mig, men nu har jag förstås förlagt den också Twisted Evil
Annars funkar maskinen förnämligt bra, mycket gott kaffe!

Carpodacus

Antal inlägg : 4
Registreringsdatum : 08-10-25
Ort : Falun

Till överst på sidan Gå ner

Malet kaffe Empty Sv: Malet kaffe

Inlägg  Carpodacus sön okt 26, 2008 10:22 pm

Carpodacus skrev:Det här är kanske som att svära i kyrkan Wink Det handlar om malet kaffe. Av misstag köpte jag och öppnade en påse malet kaffe. Jag har en Saeco Talea Giro, går det att använda malet kaffe i den? I så fall, var fyller jag på det? Ska behållaren för kaffebönor vara tom då? Jag kan inte hitta nånting i manualen om detta. Fö tycker jag att manualen på svenska är kass, den engelska versionen har oftast räddat mig, men nu har jag förstås förlagt den också Twisted Evil
Annars funkar maskinen förnämligt bra, mycket gott kaffe!

Tyvärr verkar detta vara ett dött forum? Synd!
Hur som helst, inget svar då får man chansa Neutral Jag hällde det malda kaffet på samma ställe där jag annars häller i bönorna (det var tomt på bönor) och det funkade. Ganska självklart egentligen, det jag oroade mig för var hur kvarnen skulle reagera när den får malet kaffe att mala.
Visst den lät lite annorlunda, men allt gick i övrigt som det skulle. Får se vad som händer när jag häller i bönor igen? Har jag gjort ett misstag?

Carpodacus

Antal inlägg : 4
Registreringsdatum : 08-10-25
Ort : Falun

Till överst på sidan Gå ner

Malet kaffe Empty Sv: Malet kaffe

Inlägg  Carpodacus mån okt 27, 2008 3:25 pm

Fortfarande ensam här, men en vacker dag kanske .......?
Det gick inte så bra med det malda kaffet, dvs det funkade för 4-5 koppar, sen hade kvarne? fått nog. Malningen lät mycket ansträngt och kaffet som kom i koppen såg ut som svagt te.
Jag tomde kaffebehållaren med dammsugare och fyllde på med bönor, då funkade det som väl var precis som det skulle.
Så min fråga kvarstår, går det att använda malet kaffe i min maskin?

Carpodacus

Antal inlägg : 4
Registreringsdatum : 08-10-25
Ort : Falun

Till överst på sidan Gå ner

Malet kaffe Empty Sv: Malet kaffe

Inlägg  Pizzaface fre okt 31, 2008 12:57 pm

Hej! Jag har en primea touch plus, i min maskin måste man hälla i en skopa malt kaffe i ett sepparat hål. Jag fick med en "saeco" skopa.
Dvs att makinen endast kan brygga en kopp åt gången.
Pizzaface
Pizzaface

Antal inlägg : 18
Registreringsdatum : 08-07-17

Till överst på sidan Gå ner

Malet kaffe Empty Sv: Malet kaffe

Inlägg  Carpodacus lör nov 01, 2008 11:53 am

Tack för svaret, det verkar rimligt att jag kan göra en kopp i taget. Maskinen verkade storkna när jag fyllde behållaren med malet kaffe. Jag gör alltså endast en kopp i sänder fortsättningsvis.

Carpodacus

Antal inlägg : 4
Registreringsdatum : 08-10-25
Ort : Falun

Till överst på sidan Gå ner

Malet kaffe Empty Sv: Malet kaffe

Inlägg  Karnaa mån nov 03, 2008 12:40 am

Välkommern till forumet Carpodacus.
Klar bättre att köpa bönor än malt,verkar inte så optimalt på min heller.. Smile
Karnaa
Karnaa
Admin

Antal inlägg : 13
Registreringsdatum : 08-07-06
Ålder : 46
Ort : Göteborg

https://saeco.swedishforum.se

Till överst på sidan Gå ner

Malet kaffe Empty Sv: Malet kaffe

Inlägg  axe tis jan 06, 2009 5:15 pm

Carpodacus skrev:Det här är kanske som att svära i kyrkan Wink Det handlar om malet kaffe. Av misstag köpte jag och öppnade en påse malet kaffe. Jag har en Saeco Talea Giro, går det att använda malet kaffe i den? I så fall, var fyller jag på det? Ska behållaren för kaffebönor vara tom då? Jag kan inte hitta nånting i manualen om detta. Fö tycker jag att manualen på svenska är kass, den engelska versionen har oftast räddat mig, men nu har jag förstås förlagt den också Twisted Evil
Annars funkar maskinen förnämligt bra, mycket gott kaffe!

Hej

Talea Giro är inte byggd för malet kaffe, endast hela bönor.

Dan

axe

Antal inlägg : 1
Registreringsdatum : 09-01-06

Till överst på sidan Gå ner

Malet kaffe Empty Sv: Malet kaffe

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet