Saeco kaffe forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Ny Primea säger "Fyll på kaffe" :(

3 posters

Gå ner

Ny Primea säger "Fyll på kaffe" :( Empty Ny Primea säger "Fyll på kaffe" :(

Inlägg  Magren tis feb 17, 2009 12:42 am

Jag har nu använt min nya Primea Cappuchino Plus New Edition i knappt en vecka och säkert skickat 5 hekto J&N Bella/LaBomba ner i soptunnan Sad
Om jag exempelvi ska göra en espresso så maler den bönor for att sedan avbryta med meddelandet "Fyll på Kaffe" i displayen. Jag talade med en tekniker på Gerby/Empire och han nämnde att det kan vara en sensor som inte känner av att bryggruppen inte fått tillräckligt med malt kaffe och därför dumpar ut kaffet. Detta kunde bero på feta bönor eller att kvarnen försöker mala för fint. Hursomhelst så verkar jag inte kun´na få någon support/service då jag köpt maskinen från Tyskland via my-solution.de. Jag har försökt kika på sprängskissen hur man kan förändra malningsgraden men det verkar som om man bara kan spänna den via den medföljande insexnyckeln. Inte släppa efter. Jag känner mig ganska besviken på min Saeco faktiskt. När den väl funkar så gör den kalasbra kaffe dock. P.S Jag har gått in i serviceläge enligt denna artikel:
http://www.fixya.com/support/t394808-new_primea_touch_plus
men min maskin har inga fel lagrade.

Mvh, Marcus

Magren

Antal inlägg : 1
Registreringsdatum : 09-02-17

Till överst på sidan Gå ner

Ny Primea säger "Fyll på kaffe" :( Empty Sv: Ny Primea säger "Fyll på kaffe" :(

Inlägg  Pizzaface sön mar 08, 2009 12:37 am

I service menyn kan du ändra något som heter "impulese med aroma" det är där du ställer in hur många varv kavrnen skall snurra innan den pressar kaffet. Mitt tips är att skriva ner nuvarande siffror och sedan öka med ca:5 varv åt gången.

Lycka till.
Pizzaface
Pizzaface

Antal inlägg : 18
Registreringsdatum : 08-07-17

Till överst på sidan Gå ner

Ny Primea säger "Fyll på kaffe" :( Empty Sv: Ny Primea säger "Fyll på kaffe" :(

Inlägg  Henrik fre okt 30, 2009 4:49 pm

Jag har samma problem med min nya Saeco Talea Ring Plus. Maler bönor men kastar ut dem i avfallslådan för att sedan avbryta med meddelandet "fyll på kaffe" i displayen. Någon som har något bra tips...???
MVH, Henrik

Henrik

Antal inlägg : 2
Registreringsdatum : 09-10-30

Till överst på sidan Gå ner

Ny Primea säger "Fyll på kaffe" :( Empty Sv: Ny Primea säger "Fyll på kaffe" :(

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet